Reklama

Rodzina

Mama Kobieta Sukcesu – nowa kampania społeczna przełamuje stereotypy

Materiał prasowy

86% Polaków deklaruje, że najważniejszą wartością i źródłem spełnienia w życiu jest posiadanie szczęśliwej rodziny. To wynik badań społecznych przeprowadzonych przez Fundację Priorytety i Fundację BoWarto. Zdecydowana większość respondentów przyznaje też, że wychowanie dzieci wymaga wysiłku, pracy i rozwoju. Jednocześnie współczynnik dzietności w Polsce od wielu lat spada, a w opinii publicznej sukces przypisywany jest wyłącznie kobietom spełnionym w biznesie. Konieczne jest więc uświadamianie, jak ważną i trudną pracę wykonują mamy, które są prawdziwymi Kobietami Sukcesu. Temat ten podejmuje nowa kampania społeczna.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

– Bycie mamą to piękne zajęcie, pełne wzruszeń i radości. Ale to też ciężka praca. Konieczne jest poświęcenie czasu, wysiłku, posiadanie konkretnych umiejętności, wiedzy i kompetencji. Mama musi wykonywać wiele różnych zadań i często kilka w tym samym czasie – mówi Anna Bosak, prezes Fundacji Priorytety, która jest organizatorem kampanii społecznej. – Dbanie o prawidłowy rozwój dzieci, zdrowie, wygląd, kształtowanie charakteru, nauka kultury i zasad społecznych, wspieranie w wyzwaniach emocjonalnych – to tylko niektóre z nich.

Reklama

Przekładając powyższe na język biznesowy: mama jest więc równocześnie menedżerem, psychologiem, negocjatorem, lekarzem, szoferem, szefem kuchni, pomocą̨ domową, animatorem i dyrektorem finansowym. Wymaga to dobrej organizacji pracy, kreatywności, wytrwałości, radzenia sobie z presją czasu i stresem – czyli umiejętności miękkich, najbardziej pożądanych przez pracodawców.

Podziel się cytatem

Sukcesem mam jednak jest nie tylko wykonanie wszystkich zadań, ale przede wszystkim szczęście rodzinne, poczucie satysfakcji z robienia ważnych rzeczy, miłość, którą dają innym i którą same otrzymują. Bycie mamą niesamowicie rozwija człowieka, kształtuje charakter i porządkuje priorytety.

Sukces nie tylko w biurze

Choć każda mama dobrze wie, jakiego zaangażowania wymaga prowadzenie domu i opieka nad dziećmi, często jest to zaskoczeniem nawet dla ich mężów.

– Przed rozpoczęciem kampanii społecznej starałyśmy się dobrze zdefiniować problem, z którym chcemy się zmierzyć. W badaniach przeprowadzonych wśród ojców zaskakująco często pojawiały się wypowiedzi w rodzaju „naprawdę nie wiem, jak ona to wszystko ogarnia” – wyjaśnia Anna Bosak.

Dlatego fundacja uznała, że potrzebne jest uświadomienie na poziomie społecznym dotyczące faktu, jak ważną i piękną pracę wykonują kobiety jako mamy. To praca nie tylko dla dobra ich rodzin, ale tak naprawdę: całego społeczeństwa. To w domu dzieci zdobywają najwięcej umiejętności, uczą się życia, świata, rozumienia zasad społecznych, ale też samych siebie.

Reklama

– Dom to również ogromny czynnik kulturotwórczy: muzyka, której się słucha w domu, dostępne książki, sposób podawania posiłków, programy wybierane w TV i czas na to przeznaczany kształtują gust i nawyki domowników. I tylko w domu dzieci mogą dostać to, co jest podstawą prawidłowego rozwoju: poczucie akceptacji, bycia ważnym dla kogoś, bezwarunkową miłość. Do tego potrzebny jest czas, obecność i zaangażowanie rodziców – mówi Anna Bosak.

Według twórców kampanii kobiety często boją się, że macierzyństwo nie pozwoli im na utrzymanie i rozwój pracy zawodowej. Wiele kobiet godzi te dwie role i jest to jak najbardziej możliwe. Kampania ma też pokazać, że jeśli kobieta decyduje się na jakiś czas zrezygnować z pracy zarobkowej, najczęściej przy małych dzieciach albo jeśli dzieci jest więcej, to wykonuje tak samo ważną i cenną pracę jak kobiety pracujące zawodowo. I często nawet po dłuższej przerwie mamy wracają do pracy zawodowej silniejsze, lepiej wyposażone w umiejętności miękkie. Wiele kobiet będąc w domu, rozwija nowe inicjatywy, zakłada własną firmę albo podejmuje się działalności społecznej.

Reklama społeczna i konkurs

W ramach kampanii, poza reklamą społeczną, został przygotowany też konkurs dla mam. Jego celem jest pokazanie prawdziwych kobiet, które czują się kobietami sukcesu, mając szczęśliwą rodzinę, ale też potrafią opowiedzieć o tym, ile pracy to wymaga. Do wygrania jest 60 voucherów na weekend dla dwóch osób w wybranych hotelach w Polsce ze strefą spa i 60 voucherów na zestaw kosmetyków. Planowana jest również współpraca z wybranymi influencerkami, artykuły i wywiady, wywołanie dyskusji społecznej na temat tego, czym jest sukces w życiu.

Spot promujący kampanię zrealizowało studio filmowe Mangusta Film, a muzykę skomponował Adam Sztaba. Aktywna kampania promocyjna będzie prowadzona w Internecie do końca listopada. Za zakup i planowanie mediów odpowiada agencja Performance Labs. Badania ilościowe i jakościowe zrealizował dom badawczy Maison & Partners. Kampania otrzymała wsparcie z programu Po Pierwsze Rodzina, który prowadzony jest przez Ministerstwo Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej.

Podziel się:

Oceń:

2021-11-02 08:33

Wybrane dla Ciebie

Pierwsze dłuższe wystawienie na widok publiczny ciała św. Franciszka z Asyżu

2025-10-04 17:24
Św. Franciszek z Asyżu. Fragment obrazu przypisywanego Cimabue w dolnym kościele Bazyliki św. Franciszka w Asyżu. Druga połowa XIII wieku. Według tradycji jest to obraz najbardziej zbliżony do rzeczywistych rysów fizycznych Franciszka z Asyżu.

Vatican News

Św. Franciszek z Asyżu. Fragment obrazu przypisywanego Cimabue w dolnym kościele Bazyliki św. Franciszka w Asyżu. Druga połowa XIII wieku. Według tradycji jest to obraz najbardziej zbliżony do rzeczywistych rysów fizycznych Franciszka z Asyżu.

Jak poinformowało biuro prasowe franciszkańskiej wspólnoty w Asyżu, w ramach obchodów 800. rocznicy śmierci św. Franciszka, przypadającej w 2026 r., odbędzie się historyczne wydarzenie, na które zaproszeni są pielgrzymi z całego świata. Po raz pierwszy szczątki świętego będą widoczne dla wszystkich w dniach 22 lutego do 22 marca przyszłego roku. Będzie możliwość m. in. zwiedzania grupowego, w tym z polskim tłumaczeniem.

Więcej ...

Leon XIV zachęca do odnowienia żaru powołania misyjnego

2025-10-05 12:01

Vatican Media

Jesteśmy wezwani do odnowienia w sobie żaru powołania misyjnego - powiedział Ojciec Święty w homilii podczas Jubileuszu świata misyjnego i migrantów.

Więcej ...

Papież: znaczące kroki naprzód w sprawie Strefy Gazy

2025-10-05 17:59
Papież Leon XIV

Vatican Media

Papież Leon XIV

Papież Leon XIV oświadczył w niedzielę, że pojawiły się znaczące kroki naprzód w rokowaniach w sprawie zakończenia wojny w Strefie Gazy. Wezwał rządzących, by zaangażowali się w te działania, by doprowadzić do zawieszenia broni i uwolnienia zakładników

Więcej ...

Reklama

Najpopularniejsze

Komunikat ws. medialnych wystąpień o. Wojciecha...

Kościół

Komunikat ws. medialnych wystąpień o. Wojciecha...

Nowenna za młodzież do św. Carlo Acutisa

Wiara

Nowenna za młodzież do św. Carlo Acutisa

Każdy, kto sobie tego życzy, może przyjąć Komunię...

Wiara

Każdy, kto sobie tego życzy, może przyjąć Komunię...

Skarby Serca Jezusowego objawione światu: nowenna do św....

Wiara

Skarby Serca Jezusowego objawione światu: nowenna do św....

Modlitwa św. Jana Pawła II o pokój

Wiara

Modlitwa św. Jana Pawła II o pokój

Nowenna do św. Franciszka z Asyżu

Wiara

Nowenna do św. Franciszka z Asyżu

Co najmniej 36 osób zginęło, a 200 zostało rannych w...

Wiadomości

Co najmniej 36 osób zginęło, a 200 zostało rannych w...

Święci Archaniołowie – Michał, Rafał i Gabriel

Święta i uroczystości

Święci Archaniołowie – Michał, Rafał i Gabriel

Czy jesteśmy gotowi przyznać, że jesteśmy nieużyteczni?

Wiara

Czy jesteśmy gotowi przyznać, że jesteśmy nieużyteczni?