Niedziela Legnicka

Niedziela legnicka 27/2022, str. VII

W sanktuarium w Hejnicach

Archiwum parafii

Stało się to już tradycją, że Rada Parafialna z Olszyny jedno z posiedzeń łączy z pielgrzymowaniem do wybranego sanktuarium.

Najpierw był wyjazd do sanktuarium Cudu Eucharystycznego w Legnicy oraz do Legnickiego Pola. Następnie modliliśmy się w sanktuarium św. Józefa w Krzeszowie. W tym roku 18 czerwca wybraliśmy się do sanktuarium Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny w Republice Czeskiej, położonego w górach izerskich, niedaleko Liberca.

Pobyt w Hejnicach rozpoczęliśmy od nawiedzenia świątyni. Miłym akcentem było przywitanie nas przez miejscowego proboszcza ks. Pavla Andrša. Wyraził radość, że olszyńska Rada Parafialna swoją pielgrzymkę i dzień skupienia odbywa w tym miejscu.

Najważniejszym punktem była Eucharystia. Podczas homilii w centrum rozważania znalazły się słowa z Ewangelii: „Starajcie się naprzód o królestwo Boga i o Jego sprawiedliwość, a to wszystko będzie wam dodane” (Mt 6). Uczyliśmy się na nowo zaufania Pana Bogu, a szczególnym wzorem stała się dla nas Najświętsza Maryja Panna i św. Józef, nasz patron. Po Eucharystii i zwiedzeniu bazyliki udaliśmy się na górę widokową, by podziwiać wspaniałe krajobrazy. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w lesie, by wspólnie odśpiewać Litanię do Najświętszego Serca Pana Jezusa.

Ostatnim punktem była biesiada, którą zorganizowała nam hejnicka parafia. To był czas wspólnych, budujących rozmów i zacieśnienia naszej wspólnoty. Podjęliśmy jedną ważną uchwałę: w przyszłym roku wybieramy się do klasztoru cysterek St. Marienthal w Niemczech, położonego nieopodal Zittau.

Składamy podziękowania ks. Arturowi Ściana, proboszczowi z Frydlantu za pomoc w organizacji tego wydarzenia.

2022-06-29 06:16

Drogi do Santiago

Od ponad tysiąca lat pielgrzymi z różnych stron Europy i świata pielgrzymują do Santiago de Compostela – miejsca, w którym znajduje się grób św. Jakuba. Dawniej pielgrzymowano, aby wykonać zadaną pokutę. Dziś wiele osób na tym szlaku odnajduje Boga. Do grobu św. Jakuba można iść na wiele sposobów. Ważne, aby nie był to czas zmarnowany.

Papież pobłogosławił pierwszemu laureatowi Nagrody św. Jana Pawła II

2024-05-22 15:46

PAP/EPA/Alessandro Di Meo

Papież Franciszek przyjął na prywatnej audiencji laureata Nagrody św. Jana Pawła II, ks. Leonarda Olobo kierującego Centrum Pokoju i Sprawiedliwości w stolicy Ugandy. To właśnie temu ośrodkowi Watykańska Fundacja Jana Pawła II przyznała pierwszą w historii nagrodę imienia swego świętego patrona. Ma być ona nadawana co dwa lata w celu promowania wiedzy na temat myśli i działalności papieża Polaka oraz jego wpływu na życie Kościoła i świata.

Prawdziwy cud. Spotkanie z Andrzejem Kalinowskim

2024-05-23 13:07

Betel

Katolicki Ruch Dobroczynny „Betel” zaprasza na spotkanie z Andrzejem Kalinowskim, twórcą i prezesem ruchu, który w Polsce, we Włoszech i w Afryce tworzy domy dla osób niepełnosprawnych, autorem książki „Ewentegna Tamir. Prawdziwy cud”.

Istotą kapłaństwa jest składanie ofiary

Niesamowita święta Rita

Kto przeprosi panią Annę?

Wiadomości

Kraków: Aktorka Anna Dymna zostanie honorową obywatelką...

Zgorszenie w Warszawie. Tęczowe

Zgorszenie w Warszawie. Tęczowe "nabożeństwo" z...

Franciszek wyjaśnia: zezwoliłem na błogosławieństwo...

Nowenna do Ducha Świętego

#NiezbędnikMaryjny: Litania Loretańska - wezwania

Kard. Ryś: neutralność religijna polega na wspieraniu...